Translation tool

sâmbătă, 5 mai 2012

YP0WFF in YOFF-007 Defileul Jiului

Dupa cum am promis, pe drumul de intoarcere am incercat sa activez o noua locatie. Cand ma refer la noua , ma refer la faptul ca YP0WFF nu a emis din zona respectiva. Desigur ca au mai fost arii activate si  de alti colegi, dar nu asta era ideea, ci de a da posibilitatea celor dornici de a face o legatura  din zona respectiva.
Faptul ca avem la radioclubul QSO BANAT TIMISOARA un asemenea indicativ ofera un avantaj destul de important in crearea pile-up-ului, dar daca doriti sa emiteti si cu indicativul propiu, nu stati pe gand. Se poate, doar ca e bine sa aveti un "prieten" care sa va arunce pe cluster din cand in cand.
Defileul Jiului nu cred ca mai are nevoie de nici o prezentare, o zona foarte frumoasa, mai ales acum in aceasta perioada cand Jiul e destul de mare, iar natura revine la viata, deci niste culori deosebite pentru ochi, ca sa nu mai povestim de miresmele  ce ne inconjoara. Dupa ce am trecut de manastirea Lainici, am trecut pe cealalta parte a Jiului si dupa citiva metri am gasit un drum forestier pe care am reusit sa intru cu masina si sa ma apropii de apa.
Am intins antena, si am facut pozele de rigoare. Din pacate nu sunt, inca, dotat si cu un mic trepied, ca sa apar si eu in poze, asa ca am dat apel in banda. Prezent in banda, desigur , Pit, YO3JW, primul QSO cu el si urmarea e ca m-a si pus pe cluster. Am inceput cu banda de 7 MHz, care avea ceva activitate. Legaturi destul de putine, timp mult nu raspundea nimeni, asa ca am trecut in 20 m. Nici aici situatia nu a fost prea buna, statii putine imi raspundeau la apel, iar semnalele destul de "subtiri". Asa ca am decis sa schimb zona si sa incerc sa fiu putin mai degajat. Lucru care este aproape imposibil pe defileu, iar muntii care sunt de o parte si de alta sunt un obstacol serios, iar de urcat pe ei in conditii de mobil cred ca este exclus.

Am schimbat locatia , adica m-am intors cateva sute de metri catre Tg Jiu si am intins antena in poiana care era cu ceva mai sus decat prima locatie. Desigur ca fiind pe drum de dimineata, trecand a doua oara prin fata restaurantul de la Lainici, am facut si pentru operator o pauza de alimentare. Fatuca care m-a servit mi-a spus ca ar fi o varianta sa urc pana la gara cu masina. Gara care este cu mult mai sus decat drumul national, dar dupa experienta de ieri cu trenurile nu cred ca era un castig acest lucru, ci din contra. Alt drum care sa urce mai in "sus" nu stia sa fie in zona, asa ca .... in poiana si o noua incercare.
Cu montat, cu demontat, cu alimentat operatorul, s-au mai scurs 2 ore, asa ca si propagarea s-a schimbat, as zice eu. Legaturile au avut o cadenta mai mare, iar semnalele erau cu ceva mai puternice. Asa ca am avut o perioada de lucru.
Ca si DX din aceasta locatie am “executat un JA, pe care recunosc ca nu l-am luat din prima, pentru ca era si un “coleg” din IZ care ma tot toca cu JP, JP…. Din pacate multi prefera sa spuna 2 litere care par mai exotice, asa ca atunci cand am auzit JA, am cam stat pe ganduri, dar … l-am facut… si nu imi pare rau. Conditiile meteo mi-au dat ceva emotii, pentru ca soarele disparea si aparea dintre nori, iar banda era plina de descarcari electrice.

Am lucrat pana in momentul in care s-a aprins un led rosu semn ca trebuie sa salvez aplicatia si logul.
Am plecat spre casa cu bucuria activarii unui nou parc national dar si cu aproape 200 de noi legaturi in log. Pana la o urmatoare activare 73 si 44 !!
YO2MTGigi

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu