Translation tool

miercuri, 2 iunie 2010

YOFF-007 mai 2010

In perioada 29-30 mai, un grup de operatori ( YO7BSN, 7CKQ, 7LBX, 7LHU ) au activat indicativul special YP1WFF din Parcul National Defileul Jiului, YOFF-007. Mai multe detalii despre acest parc puteti citi pe pagina oficiala: http://www.defileuljiului.ro/ . Activitatea s-a desfasurat in punctul de coordonate N 45.18782 si E 23.37955 ( KN15QE ), in mijlocul unei paduri de conifere, in parcarea laterala a unui drum forestier. Altitudinea 450 m ASL cu deschidere excelenta catre E, S si V.

Am folosit un transceiver ICOM IC7000 ( setat pe 100 wati RF ), AT automat MFJ929, sursa ALINCO DM330MVT si antena G5RV. Alimentarea a fost asigurata de un generator autonom si de un set de baterii acide, ca solutie de rezerva. Mijlocul antenei a fost ridicat pe un pilon telescopic usor ( fost militar ) la 6 metri inaltime iar capetele ancorate de brazi. La jonctiunea liniei simetrice cu cablul coaxial a fost amplasat un soc de mod comun de 33 µH. Amplasamentul este favorabil, copacii nefiind in imediata proximitate a statiei iar bratele antenei nu coboara nici unde sub 6 metri inaltime. Au fost realizate peste 500 de QSO-uri in SSB si CW in benzile de 80, 40, 20, 12 si 10 metri cu radioamatori din trei continente; ca DX-uri UA0 si TN5. Pentru marea majoritate a QSO-urilor am primit controale surprinzator de bune. Am actionat in patru directii: sa oferim statiilor YO posibilitatea unui QSO, sa inscriu indicativul in concursul CQ WW WPX, sa lucram in SSB in benzile clasice cu cei care nu folosesc CW si sa folosim benzile WARC. Din cauza antenei nu am reusit acest lucru decat in 12 metri; dar am avut parte de deschideri bune si aici si in 10 metri. Parte din timpul de operare a fost folosit pentru masuratori amanuntite asupra antenei G5RV de fabricatie industriala si comparativ cu o antena filara de la fosta statie militara R105. Aceasta din urma se vinde la targurile amatoricesti sub numele de “varianta militara G5RV”; am luat si cateva controale comparative in banda de 80 metri.

In prima zi echipamentul a fost instalat pe o masuta de camping, lucru care a provocat, in mijlocul zilei, mari greutati cu citirea display-ului de la IC7000. Din acest motiv, a doua zi, echipamentul a fost instalat in interiorul autoturismului Renault Megane, intre scaunele din fata. Aceasta din urma a fost o experienta interesanta si am hotarat ce trebuie modificat/imbunatatit pentru operatiunea viitoare. Am hotarit sa experimentam si un sistem nou de antene.
A fost o experienta interesanta pentru toti desi avem la activ, nenumarate actiuni din portabil in concursurile de VHF & up. Nu in ultimul rind ne-am bucurat de frumusetea naturii, de aerul curat si panorama excelenta peste intrarea in Defileului Jiului. Am hotarat ca acesta este doar un inceput si vom reveni aici cat de curind. 73 & 44 de Sorin, YO7CKQ

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu