Translation tool

marți, 12 iunie 2012

YO6EZ/p din nou in YOFF-309 – “Muntii Fagaras”

In “muntii Fagaras” este un fel de a spune, nu am fost la 2500 m, putin mai jos doar la 533m, altitudinea medie a localitatii de unde am activat YOFF-309.
            Am plecat joi 7 iunie pe la miezul zilei si dupa o ora si jumatate am ajuns la destinatie cu ajutorul masinii unui prieten.
            Prima misiune, dupa “formalitatile” de rigoare, montarea antenelor; zic antenelor intrucat am montat doua: inv.V si undita de 6 metri si ceva, loc destul si pentru altele dar am considerat ca acestea sunt suficiente.
            Inv. V , una pentru 40 m si alta pentru 20 m, montate la 8 m inaltime, la primele acorduri am constatat ca sunt corespunza-toare:  intre 1,2 si 1,4 , fara AT, in toate frecventele respective. Iar “undita”, cu ajutorul AT , in toate benzile, mai putin 8o m, cu SWR  pana la 1,5.
            Dar,  se facuse seara deja si eu nu mai aveam 30 de ani ! Asa ca le-am lasat pentru a doua zi.
            Propagarea, pe o scara de la 1 la 10, in 8 iunie de nota 6,  in 9 iunie (ce bine ar fi fost sa fie tot de nota 6 –HI! ) nota 1!   da, nu se mai auzea aproape nimic in nici o banda, asa incat concursul a fost un fiasco pentru mine, iar in 10 iunie propagare de nota 8! Aceste constatari se refera absolut doar la locul meu de “campare” si ca urmare a posibilitatilor existente atunci de receptie,  a antenelor si „compor-tamentului” vremii. In cele 4 zile petrecute acolo am avut parte de aproape toate manifestarile meteorologice din timpul verii:  soare cu 32 C la umbra, nori pe ici colo, nori acoperind tot cerul, fulgere, trasnete, ploaie si grindina. Am fost , deci, nevoit sa ma acomodez cu toate acestea.
            Intrucat legaturile mele din timpul concursului au fost doar cateva, am trimis checklog.
            In afara concursului am reusit mai multe legaturi din 2 continente, dar spre regretul meu am raspuns aproape in totalitate la apelurile lansate de mine, motiv pentru care nu stiu daca statiile care ma apelau erau si ele in rezervatii sau de acasa. Propun ca pentru anul viitor la acest concurs sistemul de raportare sa fie RS sau RST + R sau F+ numarul rezervatiei; in acest mod vom putea sti cu precizie de unde activeaza statia: 599R(F)309: secunda in plus care ne ia sa transmitem acest R sau F sunt convins ca nu ne va afecta numarul de legaturi.
            Dupa o perioada, sper eu scurta, am intentia sa ma deplasez in alta rezervatie YOFF. Pana atunci urez tuturor multa sanatate si succese!   
73/44 Dan – YO6EZ




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu