Translation tool

duminică, 3 aprilie 2011

YOFF-013 din nou ! YP0WFF din Semenic!


Ce sa mai spun?!? Obosit, rupt. Conditii grele de data asta. Fulgere, traznete, am ramas fara curent la retea. Am avut un nenoricit de brum cand emiteam. Am fost plouati, ninsi si o târa de grindina, dar fara probleme majore. Multe DX-uri, multi romani, dar nu din YO, si plus doua concursuri care ne-au incurcat mult. Revin eu si cu o poveste. YO2MTGigi


Semenic pentru a II-a oara cu YP0WFF

Am reuşit la inceputul lunii aprilie să ne mobilizăm pentru o nouă ieşire cu indicativul special al Radioclubului QSO BANAT Timişoara, YP0WFF, pe muntele Semenic, in rezervaţia Cheile Caraşului-Muntele Semenic, cu numar de referinta YOFF-013. Am stiut de la bun început unde mergem, era pentru a doua oară cand activam din acest parc, cunosteam terenul si potenţialul pilonului ‘natural’ de 1400m, cat este inălţimea unde ne cazăm noi. Operatorii de aceasta data au fost YO2LLQ – Dan, YO2MLL – Ovi si eu, YO2MTG – Gigi. Am plecat la drum în dimineaţa zilei de sămbătă, am facut cam 3 ore pană la destinaţie, dar a meritat pentru ca vremea a fost buna . Am inceput să întindem antenele, un dipol dual band pentru 3,7 si 7,1 MHz, şi o antenă verticală, de fapt un long wire pe un băţ de pescuit de numai 7 m de data aceasta. Antenele fiind montate si adaptate la condiţiile existente, am intrat in cabana de unde am început să emitem in bandă. A apărut o mică problemă de la început, în sensul ca microfonul de la Icom 756 a făcut figuri şi făcea diverse sunete peste modulaţia noastră. A fost deschis imediat de YO2LLQ si problema a fost rezolvată. Imediat am şi ieşit în banda şi legăturile au început să se adune in log. Fericirea noastră nu a durat foarte mult din păcate, se poate vedea şi din fotografii, cerul a devenit negru şi am observat pe monitorul de la Icom că există descărcări electrice in atmosferă, nu a durat mult si a apărut şi sunetul de care ne era teamă, TUNETUL. Am oprit activitatea, am scos antenele din staţie şi nu ne-a rămas decat să privim cum incepe ploaia, pentru inceput, pentru că s-a transformat mai tarziu in zăpadă şi mai incolo în grindină, dar de dimensiuni mici şi nu a ridicat nici o problemă. Am reluat activitatea după puţin timp si am făcut un mic pile-up pana ce s-a luat si energia electrică. Am mai stat puţin la povesti, am pus ţara la cale si am privit natura. Norocul nostru că avaria a fost reparată in timp scurt şi am putut iesi in emisie din nou. Legături frumoase, DX-uri interesante, in banzile inferioare era SP DX Contest, era cam greu să găsim un locşor liber in banda, aşa că am stat mai mult in benzile superioare. Canada, America, Indonezia au fost cateva din DX-urile care ne-au răspuns la chemare. Am plecat la culcare mulţumiţi , sperand ca a doua zi să fie vremea şi mai frumoasă. Am inceput ziua de duminică, strigand în 80m, dar din păcate legaturile cu staţiile din YO nu au fost multe, la un moment dat a inceput şi un concurs şi am hotărat să schimbăm banda pentru a nu crea confuzii, mulţi credeau că lucrăm in concurs şi pierdeau timp preţios cu noi. In 7 MHz am facut legături frumoase, propagarea era puţin cam ciudată, cand era pile-up-ul pe noi, cand era cate 1-2 min în care nu ne răspundea nimeni. Tare ciudat, parcă venea cate un autobuz şi coborau o grămadă de oameni, după care se imprăstiau şi nu mai auzeam pe nimeni ceva timp, pană la următorul transport, HI, HI Pot să spun, că am avut foarte multe QSO-uri în care ni se vorbea romaneşte, si nu erau staţii din YO, ci din contră, erau considerate DX-uri. Şi din VO şi din EA şi K3 şi chiar din ZL. Surpriză mare, nu ? În multe ţări se mai vorbeste romană, hi, hi!! Am fost insoţit de familie, soţia, copilul şi QRCuţu Athos. Pentru ei a fost un bun prilej de a se plimba şi a fotografia fiecare parte de munte şi floare revenită la viaţă.Mai multe fotografii de la acestă ieşire pe site la YO2KQT la secţiunea mai multe fotografii, sau la acest link Am prins o deschidere frumoasă in banda de 18 MHz, am facut multe DX-uri, multe legaturi frumoase. Numărul total de QSO-uri a ajuns la 781, ţări lucrate 59, iar printre DX-uri enumăr YV, EA6, VO, K3, YB, ZL. Am plecat si de data asta mult prea repede faţă de cum ne-am fi dorit, cu sufletul mulţumit de realizari şi cu bateriile incărcate pentru o nouă săptămană la servici. Le mulţumim celor care ne-au raspuns in bandă, celor care ne-au ascultat şi celor care ne-au şi postat pe cluster. Sper de asemeni să ne auzim si in viitor in condiţii măcar la fel de bune. Pană la următoarea ieşire,

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu